V roku 2015 bol najcitovanejším analytikom Ján Baránek

V  roku 2015 bol najcitovanejším analytikom Ján Baránek
13. 5. 2016

Politický analytik Ján Baránek vyhral rebríček citovanosti, ktorý spracovala spoločnosť NEWTON Media za rok 2015. Baránek vyhral už po šiesty krát. 

Rebríček je spracovaný na vzorke relevantných médií. V roku 2015 sme k nim pridali Denník N. Porovnávali sme medializáciu analytikov a odborníkov, ktorí sa vyjadrovali k politike a spoločenským otázkam (bezpečnosť, transparentnosť, občianska spoločnosť). Rebríček nezahŕňa analytikov ekonomických inštitútov a bankových analytikov. Relevantný príspevok bol ten, kde médium samo oslovilo analytika. Vyraďovali sme autorské príspevky analytikov alebo tie, v ktorých inštitúcie, kde sledovaní analytici pracujú, prezentovali vlastné zistenia.


Víťazi

Prvé miesto si dlhoročne udržuje politický analytik Ján Baránek. Druhé miesto obsadil bezpečnostný analytik Jaroslav Naď, tretí skončil Michal Páleník, ktorý médiám odpovedá na otázky zamestnanosti.

Politickí analytici

V prípade, že by sme do rebríčka zaradili len politológov a politických analytikov, najcitovanejším je opäť Ján Baránek, nasleduje Grigorij Mesežnikov a tretím je politológ Tomáš Koziak.

Sociológovia

Médiá najčastejšie oslovovali trojicu Silvia Porubänová, Martin Slosiarik, Zuzana Kusá.

Názoroví lídri

K spoločenskej situácií sa často vyjadrujú aj predstavitelia z mimovládneho sektora. V roku 2015 bola najčastejšie oslovovaná Zuzana Wienk z Aliancie Fair-Play, druhý skončil Gabriel Šípoš, riaditeľ Transparency International Slovensko.

Iné

Na treťom mieste skončil Michal Páleník, analytik Inštitútu zamestnanosti. Na siedmom mieste skončil energetický analytik Jozef Badida. Cirkevné otázky pre médiá často komentoval Imrich Gazda, ktorý sa v roku 2015 prepracoval na 18-te miesto.


Posuny v rebríčku

„Oproti minulému roku vypadli z rebríčka top 20 sociológ Pavel Haulík a politológ Juraj Marušiak. Na popredných priečkach sa neumiestnil ani politológ Martin Klus, ktorý odišiel do politiky. Naopak do rebríčka top 20 pribudol politológ Tomáš Koziak, ktorý skončil dvanásty. Pokles v rebríčku zaznamenal zahraničný analytik Alexander Duleba, nakoľko v roku 2015 média už nevenovali toľkú pozornosť Ukrajine. Viac riešili otázku bezpečnosti, teroristické útoky a utečeneckú krízu, čo sa odzrkadlilo v početnejšom zastúpení bezpečnostných analytikov. V prvej päťke skončili až traja,“ vysvetlil Martin Gonda, mediálny analytik monitorovacej spoločnosti NEWTON Media.

Tabuľka 1: Poradie v roku 2015

srovnanie analytikov.jpg

 

Tabuľka 2: Poradie v rokoch 2014 a 2015

porovnanie 2014 2015.jpg

Zoznam preverovaných analytikov, monitorované médiá a informácie o metodike sú zverejnené na stránke medan.sk.

Kontakt pre médiá:
Martin Gonda
Mediálny analytik

T: 00421 0918 684 445
E: martin.gonda@newtonmedia.sk

Ďalšie novinky

NEWTON Media

NEWTON Media, s.r.o.
Ševčenkova 34
851 01 Bratislava

+421 2 32 409 520 – sekretariát

+421 2 32 409 529 – fax

obchodne@newtonmedia.sk

IČ: 44253320

DIČ: SK2022639795

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Facebook

  • „Dokážete urobiť prezidenta z každého?“ pýta sa redaktor Martin Veselovský z DVTV Adama Znášika, spolumajiteľa agentúry Komplot Advertising, ktorá sa podieľala na prezidentskej kampani Andreja Kisku. Odpoveďou je rázne „nie“, pretože ako hovorí Adam Znášik, až 70-80% úspechu závisí od samotného kandidáta. Znášik v rozhovore otvorene hovorí o dôvere v prieskumy verejnej mienky, ktoré sú v danom období výsledkom nastavenej volebnej kampane a určujú jej ďalšie smerovanie. Jedným z nástrojom merateľnosti úspechu je ale aj monitoring médií a sociálnych sietí, ktoré vám takisto dávajú spätnú väzbu. Tie pre vás dokážeme zmerať my v NEWTON Media.

    28. 4. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media, a.s. vlastní unikátní archiv mediálních zdrojů, který sahá v některých...

    Praha 4, 201-500 employees
Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.