Analýzy

Analýza témy: kdo sa najviac prezentoval v politických diskusiách

Analýza témy: kdo sa najviac prezentoval v politických diskusiách

V roku 2016, počas tretej vlády Roberta Fica, politické diskusie najviac navštevoval Robert Fico. V reláciách O 5 minút 12, V politike, Sobotné dialógy, Na telo, Naživo s B. Závodským zaznamenal 19 účastí. Druhé miesto spoločne obsadili rivali Richard Sulík (SaS) a Andrej Danko (SNS). Obidvaja diskusie navštívili 16-krát.

Tretiu priečku obsadil Béla Bugár, predseda Mosta-Híd (12 účastí). Štvrtý skončil Jaroslav Paška (SNS, 11 účastí), piaty bol Tomáš Drucker (nominant Smeru-SD, 10 účastí).

Robert Fico

Premiér vystúpil v diskusiách 19-krát. Iba 3-krát mal oponentov, a to v marci, kedy vznikala vláda. Partnerov mu robili predsedovia vládnych strán.

Diskusie_2016.png

Opozícia

Za opozíciu najčastejšie rečnil Richard Sulík (SaS), nasledovali Igor Matovič (OĽaNO), Martin Klus (SaS), Daniel Lipšic, Boris Kollár (Sme rodina), Natália Blahová (SaS) a Milan Krajniak (Sme rodina). Marian Kotleba, predseda ĽS-NS, bol pozvaný len do jednej diskusie, v apríli diskutoval s Martinom Klusom (SaS) v TA3.

Strany, koalícia, opozícia

Za prvých desať mesiacov vlády Roberta Fica médiá najčastejšie hostili politikov vládnej strany SMER-SD, z opozície najčastejšie zástupcov strany SaS. Podiel zástupcov vlády dosiahol 56%, opozícia mala 43%, pričom jedno percento patrilo Andrejovi Kiskovi, prezidentovi SR.

graf 02.png

Postrehy o diskusiách

„Monitorované diskusie v roku 2016 naďalej dávali priestor jednému hosťovi, najmä Robertovi Ficovi (RTVS) a Andrejovi Dankovi (TA3). Formát s jedným hosťom je štandardný, no vyžaduje enormnú pripravenosť, asertivitu a pripravenosť moderátora, čo preukázal najmä Branislav Závodský z Rádia Expres. Na moderátorov RTVS (B. Dobšinský, M. Strižinec) sa stupňoval slovný nátlak a označovanie za protivládnych, na čo vedeli reagovať. Do budúcna by si mali nacvičiť odzbrojujúcu formulku, aby takéto situácie zvládali, čo najprofesionálnejšie. Ani v roku 2016 sa nemenila skladba diskutujúcich. Ponuku diskutovať samostatne využívajú aj opoziční politici, ktorí podobné situácie v prípade premiéra kritizujú. Ani otvorenosť voči divákom v roku 2016 nestúpla. Televízie neinformujú, aké mali problémy s vytvorením diskusnej dvojice. Naposledy na nemožnosť diskutovať s R. Kaliňákom upozornil poslanec SaS Ľ. Galko. Ak by televízie nerobili kompromisy, diskusie by sa vysielať nemohli. Voči divákom nie je fér, že tieto dohody transparentne nezverejňujú. Asi im nevadí, že to škodí ich dôveryhodnosti. Zlepšenie však neočakávam, vysvetľuje Martin Gonda, mediálny analytik NEWTON Media.“

Metodika

Kvantitatívna analýza spoločnosti NEWTON Media. Sledované boli tieto relácie: O päť minút dvanásť na Jednotke, Sobotné dialógy v Rádiu Slovensko, V politike na TA3, Naživo s Braňom Závodským v Rádiu Expres. V štatistike neboli zaradené špeciálne volebné diskusné programy. Do štatistiky sú zaraďovaní len politici, europoslanci, splnomocnenci vlády, prezident. Štatistika neobsahuje mená odborníkov, aktivistov a ďalšie osoby, ktoré vystupujú v diskusných reláciách.

Dáta

5.3.2016 – 29.12.2016, nespracovávali sa prvé povolebné štúdiá, iba regulárne diskusie.



Kontaktný formulár

:
:
:
:
:
:
:
:
Zaškrtnutím políčka adresát udeľuje v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v platnom znení, súhlas so spracovaním svojich osobných údajov v rozsahu uvedenom v kontaktnom formulári za účelom ďalšieho spracovania pre marketingové účely poskytovateľa, t.j. ponúkanie výrobkov a služieb, vrátane zasielania informácií o usporadúvaných akciách, ponúkaných výrobkoch a ďalších aktivitách, vrátane použitia týchto údajov v masovokomunikačných prostriedkoch a na webových stránkach poskytovateľa.
Zaškrtnutím políčka adresát udeľuje súhlas so zasielaním obchodných oznámení prostredníctvom elektronických prostriedkov podľa zákona č. 351/2011 o elektronických komunikáciách Z. z., v platnom znení, a to na dobu do odvolania súhlasu, maximálne však po dobu 5 rokov.

NEWTON Media

NEWTON Media, s.r.o.
Ševčenkova 34
851 01 Bratislava

+421 2 32 409 520 – sekretariát

+421 2 32 409 529 – fax

obchodne@newtonmedia.sk

IČ: 44253320

DIČ: SK2022639795

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Facebook

  • Rebríček politických analytikov za rok 2016 vyhral opäť Ján Baránek z agentúry Polis Slovakia.

    2. 2. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media, a.s. vlastní unikátní archiv mediálních zdrojů, který sahá v některých...

    Praha 4, 201-500 employees
Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.