Počet zmienok o vodíku a vodíkových technológiách v médiách sa za posledných desať rokov zvýšil viac ako štvornásobne. Vodík sa čoraz viac dostáva do povedomia aj vďaka svetovej výstave Expo Dubaj 2020. Práve Slovensko v Dubaji prezentuje svoju predstavu o využívaní vodíka v oblasti osobnej či nákladnej dopravy. Vodíkové auto z dielne firmy Matador v spolupráci
s univerzitou TUKE totiž patrí medzi ťahúne slovenského pavilónu.
Pozreli sme sa na názory Slovákov na vodík a jeho využitie v doprave. Nárast v počte zmienok na sociálnych sieťach spôsobili najmä príspevky ministra hospodárstva Richarda Sulíka, ktorý na Facebooku predstavil fotky nášho vodíkového auta i autobusu.
Dizajn slovenského vodíkového auta sa páči 34 % ľudí. Avšak viac ako polovica ľudí upozorňuje na výbušnosť a nestabilitu vodíka. Okrem toho, podľa každého tretieho človeka vodík nie je ekologický ani efektívny, pretože sa na jeho výrobu spotrebuje obrovské množstvo energie. Takmer polovica ľudí sa sťažuje na vysokú cenu slovenského vodíkového auta. Napriek tomu,
2/3 ľudí preferujú autá jazdiace na vodík pred elektromobilmi.


Sledovali sme obdobie jedného mesiaca od 26. 9. 2021 do 26. 10. 2021. Analýza bola spracovaná z mediálneho archívu Newton Media. V celkovom počte komentárov a príspevkov sú zahrnuté sociálne siete Facebook, Instagram a Twitter, portály, fóra, blogy a recenzie.