Enagagement rate v analýzach sociálnych sietí

Enagagement rate v analýzach sociálnych sietí
24. 9. 2020

Spoločnosť Newton Media zavádza v rámci analýz sociálnych sietí novú metriku – mieru zapojenia (engagement rate). Tá predstavuje číselné vyjadrenie ochoty fanúšikov venovať čas danej značke. Vychádza primárne z miery interakcií na Facebooku a Instagrame. Výpočtom priemernej miery zapojenia fanúšikov najväčších značiek v bankovom a automobilovom sektore, v poisťovníctve, v maloobchode či v štátnej správe, si môžu klienti porovnať svoju komunikáciu na sociálnych sieťach s konkurenciou a zistiť, ako zlepšiť vzťah so svojim publikom.  

Infografika_Automobilovy sektor.pngPrekročili sme hranice Slovenska a v spolupráci so zahraničnými partnermi sme priemernú mieru zapojenia vypočítali vo všetkých krajinách, kde Newton Media pôsobí. Klienti tak môžu porovnávať výsledky v medzinárodnom rozsahu. Analyzovali sme profily piatich segmentov na dvoch najväčších sociálnych platformách, v siedmich európskych krajinách. Čo sme zistili?

Na Slovensku, v Českej republike, Srbsku, Slovinsku, Chorvátsku, Severnom Macedónsku a v Bosne a Hercegovine bola priemerná miera zapojenia vyššia na Instagrame než na Facebooku. Napríklad, instagramovým „rekordmanom“ s najvyššou priemernou mierou zapojenia na príspevok bol sektor poisťovníctva v Českej republike. Zo všetkých meraní sa na Facebooku najviac zapájali fanúšikovia bankových inštitúcií v Srbsku.

Na Slovensku sú to naopak banky, ktorým sa darí najlepšie interagovať s instagramovými užívateľmi. Situácia je iná na Facebooku. Najviac komentujúcich a lajkujúcich majú slovenské vládne ministerstvá. Z nich mal najväčšiu priemernú mieru zapojenia na príspevok profil Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR.

Infografika_clanok_FB+IG.png

Dáta sú základom pre akékoľvek strategické rozhodnutia spoločnosti. Komplexnejšie dáta pomáhajú presnejšie vyhodnocovať a porovnávať komunikáciu značky a prijať konkrétne zmeny. Výsledné hodnoty v jednotlivých segmentoch môžu predstavovať benchmark na riadenie kampaní a komunikácie na sociálnych sieťach. Vďaka pravidelnej aktualizácii tak získate prehľad o vývoji a správaní vašich fanúšikov, ako aj fanúšikov konkurencie či už na Slovensku, alebo v zahraničí. Vytvárajte si dlhodobý a silný vzťah so svojimi sledovateľmi a rozvíjajte ho s pomocou nástrojov Newton Media.

Radi by ste vašu komunikačnú stratégiu založili na dátach? Kontaktujte nás na obchodne@newtonmedia.sk a vyžiadajte si ponuku analýzy sociálnych sietí.

Ďalšie novinky

NEWTON Media

NEWTON Media, s.r.o.
Ševčenkova 34
851 01 Bratislava

+421 232 144 760 – sekretariát

+421 2 32 409 529 – fax 

obchodne@newtonmedia.sk

IČ: 44253320

DIČ: SK2022639795

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Facebook

  • Naša pobočka na Balkáne sa premenovala. Od polovice júna má v názve NEWTON Media.

    19. 6. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media, a.s. vlastní unikátní archiv mediálních zdrojů, který sahá v některých...

    Praha 4, 201-500 employees
Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.