Zákaz nedeľného predaja: Čo si myslia Slováci?

zákaz nedeľného predaja

Zákaz nedeľného predaja sa dostal aj na program 8. schôdze parlamentu.  Na sociálnych sieťach však horúca debata o zatvorených obchodoch v nedeľu prebieha už celý mesiac. V čase ekonomickej recesie tak pribudla ďalšia polarizujúca téma. Spoločnosť sa opäť delí na skupinu „za“ a „proti“. Ukazuje sa, že Slováci na Facebooku sa v máji viac prikláňali k zatvoreniu obchodov. Analýza bola spracovaná na […]

Diskusia na Facebooku predpovedala výsledky volieb

Výsledky volieb sú už známe. Posledný prieskum pred voľbami pre iniciatívu 50dni.sk už naznačoval možnú výhru strany OĽaNO, nikto ale netušil, že s takým náskokom. Na sociálnej sieti však bola mimoriadna popularita hnutia Igora Matoviča zrejmá, nakoľko práve k Obyčajným ľuďom sa hlásilo najviac užívateľov Facebooku. Vo svojich komentároch by Slováci volili tiež strany Smer-SD, ĽSNS a Sme […]

Ľudia sa umelej inteligencie boja, médiá ju vnímajú ako príležitosť

Zatiaľ čo tradičné média prezentujú umelú inteligenciu a inovácie v mnohých oblastiach využitia ako príležitosť, ľudia na sociálnych médiách často prejavujú obavy a vnímajú ich ako hrozbu. Pozrite sa na analýzu mediálneho obrazu inovácií a umelej inteligencie v českých médiách. Analyzovali sme viac ako stotisíc príspevkov, ktoré sa v našich médiách a na sociálnych médiách v poslednom roku venovali téme umelej inteligencie. Negatívnych správ […]

Európske online médiá a športy ZOH

Naša planéta žila v uplynulých dňoch zápolením športovcov z celého sveta na Zimných olympijských hrách v juhokórejskom Pjongčangu. O ktorých disciplínách sa v online médiách hovorilo najviac? Ako partneri Slovenského olympijského tímu vám prinášame porovnanie medializácie športov v krajinách, v ktorých pôsobí NEWTON Media Group. Vo vybraných krajinách sa online médiá zaujímali najviac o ľadový hokej, alpské lyžovanie, biatlon a skoky na lyžiach. Z jednotlivých […]

České prezidentské voľby v európskych médiách

České prezidentské voľby si získali priestor v spravodajstve mnohých zahraničných médií. Ako o nich informovali médiá na Slovensku, v Poľsku, Chorvátsku, Slovinsku, Macedónii, Srbsku či Bosne a Hercegovine? Vďaka kolegom z európskych pobočiek NEWTON Media vám prinášame súhrnnú analýzu medializácie dvoch víťazných kandidátov prvého kola – Miloša Zemana a Jiřího Drahoša. Najvyššia medializácia: obdobie medzi prvým a druhým kolom volieb V médiách dominovali […]

Analýza témy: kdo sa najviac prezentoval v politických diskusiách

V roku 2016, počas tretej vlády Roberta Fica, politické diskusie najviac navštevoval Robert Fico. V reláciách O 5 minút 12, V politike, Sobotné dialógy, Na telo, Naživo s B. Závodským zaznamenal 19 účastí. Druhé miesto spoločne obsadili rivali Richard Sulík (SaS) a Andrej Danko (SNS). Obidvaja diskusie navštívili 16-krát. Tretiu priečku obsadil Béla Bugár, predseda Mosta-Híd (12 účastí). Štvrtý skončil […]

V diskusiách bol najčastejšie premiér Fico, väčšinou sám

V období od nástupu druhej vlády Roberta Fica (4.4.2012) do konca roka 2014 bol premiér najčastejším hosťom politických diskusií. Na druhom mieste skočil ďalší predstaviteľ stany SMER, a to minister financií Peter Kažimír. Tretím najčastejším diskutérom bol Pavol Frešo, predseda opozičnej SDKÚ-DS. Vyplýva to z kvantitatívnej analýzy, ktorú vypracovala spoločnosť NEWTON Media. V štyroch sledovaných politických diskusiách (O 5 […]